Mart 25, 2012

PEMBE DOMATES AĞI'NDA 2012 BAHARI...

Pembe Domates Ağı, 2012 baharına 2716 üyesiyle giriyor...

Aslında Güneyde, Ege'de bahara çoktan girildi de İstanbul için baharın geçen hafta başladığı söylenebilir.  Böyle olacağı belliydi, bir soğuk, bir yağmur, bir kar, bir güneş derken doğa birkaç  gün içinde İstanbul'da da adeta patladı!

Bu yıl eskiden olduğu gibi PDA üyeleri ile yeniden tohum paylaşımı yapıldı. Hatta İzmir PDA Koordinatörümüz Nail Sarı sonradan gelen taleplere dayanamayıp, "Tohum İstek Listesi"ni yeniden yayına aldırdı. Keza tohum verebilecekler listesini de... Şimdi son bir paylaşım daha yapılmakta. Her ne kadar evde çimlendirme dönemi geçti geçiyor ise de... Bu yüzden bize yeni üye olanlar lütfen gruba mesaj yollamak yerine bir an önce yukarıdaki listeleri kullansın...

Google Gruplar üzerinden süren PDA İletişim Ağı'nda da bugüne kadar "tohum istiyorum" yollu mesajlar artık yerini çimlendirme aşamasında rastlanan sorunlara terkedecek şimdi... Bu gibi soruların potansiyel sahiplerinden de ricamız, varolan kaynakları ve PDA Üye Web Günlükleri (blogları)  incelemeden bütün gruba mesaj göndermemeleri!

Ya da... "Google Gruplar"ın yeni yeni kullanıma sokulan özelliklerinden faydalanıp sorularını ilgili konu başlığı altından  yollamaları... Bunun klasik "web Forum"u yerine geçmesini amaçlıyor Google! İlk yıllarda bütün üyelerimizin evde pembe domates serüvenlerini kendi web günlüklerini açarak belgelemeleri için hayli uğraşmıştık. Bu yıl inşallah onların da sayıları artar! Bize üye olsun olmasın, Internet üzerinde bu konuda içerik arayan herkesin yararlandığı önemli kaynaklar onlar...
PDA-İzmir Web Günlüğü (Nail Sarı)
Bir kere daha tekrarında yarar olan bir ayrıntı daha var: FaceBook üzerindeki "Pembe Domates Ağı" sayfasına katılmak, PDA Üyeliği anlamına gelmiyor. Dolayısıyla, "buraya üye oldum hala kimse bana tohum yollamadı" gibisinden sitemlere gerek yok, hatırlatalım...

Bir sonraki yazıda "temiz toprak nasıl bulunur" konusuna ilişkin bir iki ipucu paylaşacağız. Ama bunun için önce izin almamız gereken bir durum var.

Keyifli bir 2012 baharı dileğiyle!

-Sevgili Ayşen Ertür'e, Nail Sarı'ya, Şefika Erdinç'e, Gülnur Şengel'e ve sessizce tohum paylaşan diğer tüm PDA Üyeleri'ne tekrar teşekkürler bu arada!-


1 yorum:

gönül ekren dedi ki...

Merhaba,

4 yıl önce Bursa'da Uludağın eteğinde Rakım 575m.olan Atlas köyünden küçük bir bahçe aldık. 2 yıl arka komşumdan domates çimi aldım. onlar dağ köylüleri ve doğal, her şeyinde organik olduğunu bilmeden, aslında ilaç alacak gelirleri ve şehre gidecek vasıtaları olmadığı için böyle yetiştiriyorlardı. onlar yaptıklarının ne kadar güzel bir şey olduğunun farkında değillerdi. 2 yıl önce komşum vefat etti. geçen yıl bir çiçekçiden domates fideleri aldım... ama komşumun fidelerini tutmadı.
bu yıl kendim bir şeyler yapmak için yola çıktım... sanırım geç kaldım ama orası yüksek olduğu i.çin 2 hafta öncesine kadar kar yeni kalkmıştı. şimdi domates dohumlarını marketlerden o boyalı, hibritlerden almak istemiyorum. Ne yapabilirim. Nasıl temin edebilirim.Geçen gece Escales TV kanalında Fransa da domates festivali ile ilgil bir belgesel izledim. Hyran kaldım. görmedim rebk ve şekillerde domatesler vardı.. tadlarını ve kokularını öyle merak ettim mi?
En azında benim ülkemde çocukluğumdaki tad ve kokularını ömzlediğim domateslere kavuşabilir miyim?
Sevgiyle kalın, sevdiklerinizle kalın, paylaşımla kalın...

Gönül EKREN HAZNECİ
0555-6534126 BURSA