Mayıs 06, 2007

PDA HAKKINDA BİR HABER ve UYARI

Bugünkü Hürriyet'in Pazar ekinde:
Bu da "Pembe Domates Örgütü" başlıklı haberde PDA'mızın oluşumu, işlevi ve gelişimi anlatılıyor... Kendi kendimize "entelektüel" adını takmadıysak da ortak paydamızın "balkon bahçıvanlığı" olduğu kesin!
Blog dün tam 2,438 kişi tarafından ziyaret edilmiş. Bu haberden sonra doğal olarak pek çok yeni üyelik talebi almaktayız... Sevgili üyelerimizden ricamız, kendi coğrafyalarına yakın yerlerde oturan yeni üyelerle ellerinde kaldıysa tohum, yoksa fide paylaşımında bize yardımcı olmaları... Son tohum dağıtımından sonra bizde tohum çok az kaldı. Ama İstanbul'dakilerle paylaşacak hayli fidemiz var.

Şimdi yeni üye olmak isteyenlerden de bir ricamız var: PDA üyesi olmak için tek koşul "PDA 2007 Manifestosu"nu okuyup onayladığınızı belirtmek. Yani grup ilkelerine uyacağınıza söz vermek. Bunu sağ panelden ya da şu bağlantıyı tıklayarak yapabilirsiniz:
http://tech.groups.yahoo.com/group/pembedomates/
"Merhaba", "Ben de tohum istiyorum" v.b. yollu notlarla yapılan başvuruları dikkate almamak durumundayız çünkü herkese teker teker "Manifestomuzu okuyup onaylıyor musunuz?" diye yazacak kadar bol vakit yok.
Ayrıca; PDA ticari bir örgüt değil. Bizim tohumlarımız ya da fidelerimiz "satılık" değil, elden ele, kuşaktan kuşağa aktarılan, doğal pembeler... Burada "para" faktörü, yurtiçi kargo bedelini "alıcı"nın ödemesiyle sınırlı! Üzerimizden ticaret yapmaya kalkışana da çok şükür hiç rastlamadık.
Bu yüzden yeni üyeler konusunda titizlik göstermek zorundayız.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,

hürrriyet pazar ekindeki röportajı görünce inanılmaz sevindim.biz de bu pembe domateslerle bir kaç sene önce bozcaada dönüşü çanakkale pazarında rastlamış ve lezzetini tadınca hayran olmuştuk.

ondan ,sonrada her bulduğumuzda define bulmuş gibi oluyorduk.bir keresinde yine bodrum turgut reis pazarında görünce mümkün olduğu kadar uzun zaman yiyebilmek için yeşil alıp istanbulda nadide bir meyva gibi hiçbirini ziyan etmeden bitirmiştik.

biz de geçen sene balkonda normal domates yetiştirdik saksıda, kokusunu unutmuşuz ya gidip gidip yaptaklarını kokluyorduk.

bizde balkonumuzda pembe domates yetiştirmek istiyoruz. , tohum için geç herhalde ,ayrıca fazlada büyük bir alanım yok.

fidelerden nasıl tedarik edebiliriz.

ayrıca yahoo group a üye oldum ama nasıl haberleşildiğini hiç bilmiyorum. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

bu güzel girişiminizden ötürü kutluyorum.

iyi günler
asuman ercan

smnercan@yahoo.com

Adsız dedi ki...

Merhabalar, ben pembe domatesle anneannemin bahçesinde tanıştım. Silivri-Çayırdere köyündeki bahçemizde yeğeninden aldığı fideler sayesinde yetiştirmiş rahmetli...Lezzetine bayılmıştık. Sonra geçen yaz Çanakkale'deki amcam kahvaltıda bahçeden koparıp getirince çok sevindik.
Bende fide edinmek istiyorum (İstanbul'da ikamet ediyorum)yardımcı olursanız sevinirim, gruba hemen üye oldum ;)
Sevgiler,

A.T. dedi ki...

Ilginize cok tesekkurler.
PDA uyesi olanlar icin Yahoo ilesitim aginda bir liste actik. Oraya bilgilerinizi -yarin oglene kadar- girerseniz seviniriz.