Temmuz 22, 2006

PDA-BODRUM: Ayşegül Sepil ve ISTANBUL: Cemile Usta Pembeleri

PDA - BODRUM: AYŞEGÜL SEPİL PEMBESi

Komşumuz Pembe Candaner'in üç pembe fidesinden birini Bodrum'a götürmek isteyen bir dostuna verdiğini, hatta sonradan o dosta verilen ve Swissotel'de unutulan bu fidenin sahibine teslim edilene kadar "nadide bitki" diye bir tutanakla kayda geçirilip, otel serasında özel bakıma alındığını, sonra dönüp dolaşıp tekrar bize geldiğini ve bizim apartmanda saksıya dikildikten sonra Bodrum'a ancak "vasıl olduğunu" az kişi bilir... İşte küçük resimdeki o fideye biz "Gezgin Fide" adını takmıştık. Cemile Usta'nın dün "Gezgin Domates" şiiri ve pembesinin resmini yollamasının üzerinden çok az bir süre geçmişti ki bir e-posta daha geldi. O mesaj, bir süredir yurtdışında bulunan Pembe Hanım'dandı, bizim Gezgin Fide'nin Bodrum'da ekili olduğu bahçedeki son halini de gösteriyordu.
"Gezgin"in küçük resimdeki hali 10 Haziran 2006'da çekilmişti. Bodrum'da güneşi ve temiz havayı görünce 1,5 ay içinde geldiği şu hale bakın. Şimdi onun "başını yerden kaldırmak" gerek ki meyvalar düzgün biçimlenebilsin...

Gezgin'in Bodrum'daki "annesi" Sayın Ayşegül Sepil'i de böylece PDA'ya davet ediyor , peşinen "Hoşgeldiniz" diyoruz! Pembe Hanım'a da "taaa oralardan" ağ için yaptığı çalışmalara teşekkür ediyoruz.


PDA- ISTANBUL: CEMİLE USTA YOLLAMIŞ:
"Tarlaların nemli koynundan
Patladım çıktım dünya yüzüne
Böyle bir ilkbahar sabahı
Ayşe gördü ilk önce beni
Ahmet sevindi
Mahmut çırptı elini beni görünce
Yeşile boyadım
Dünyayı önce

Kızardım sonra
Bir haziran sabahı
Yüklendim kamyonlara
Çarşılara düştü yolum
Pazarları gördüm göz ucuyla
Tezgahlarda mıncıklandı bedenim
Kantarlar tarttı
Dolduruldum kocaman sepetlere
Derken ulaştım bir gün
Salata olmak için evlere..."
Ahmet Yozgat'ın "Gezgin Domates" şiiriyle herkese merhaba :)
Balkonumda ıtır ve sarmaşık gül fidesinin yanına ektiğim pembe domates fidemi, tembelliğimden yeni bir saksıya aktaramadım. O da kendi şartlarında büyüdü. Fidem, cılızca uzadıysa da ilk domatesim, erik büyüklüğüne erişti. Yaprakları mis gibi kokuyor. Karşı komşuma verdiğim mini cins diğer fide ise, küçük bir saksıda minikliğini devam ettirdi fakat yarın Sinanoba'da yazlık bahçesine ekilmek üzere yola çıktı.
Bazısı gezer bazısı da bekler, bekler, bekler...
sevgi ve saygılarımla / Cemile Usta

Hiç yorum yok: